lenzo

lenzo

lenzo

lenzo

آشنایی با کتابخانه پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد

این کتابخانه در سال ۱۳۶۱ دایر گردیده است و به مرور به غنای آن افزوده شده است. و هم اکنون کتابهای موجود در آن حدودا۲۵۰۰۰ جلد .که بنا بر موضوعات مختلف علمی در ۱۵۰۰۰ عنوان طبقه بندی شده است. کتابخانه دارای ۱۸۰ قفسه جهت نگهداری کتاب هاست و ۵۰ سیستم برای کارهای پژوهشی دانشجویان در نظر گرفته شده است.



مساحت کتابخانه ۲۸۰ متر مربع و دارای ۲ سالن مطالعه به متراژ ۳۰۰ مترمربع و مخزن کتابخانه ۱۸۰ متر مربع وسعت دارد.


روش طبقه بندی کتابخانه به صورت کنگره است و دو نرم افزار کاوش طلایی و سیمرغ در خدمت دانشجویان است. تا هر عنوانی را که بخواهند با استفاده از سیستم پیدا کنند. کلیه کتاب ها در نرم افزار کاوش ثبت شده است و کار با نرم افزار سیمرغ از سال ۱۳۹۴ تا کنون آغاز شده و هم اکنون تعداد ۱۲۰۰۰ جلد کتاب به این روش ثبت شده و کار ادامه دارد . همچنین این کتابخانه دارای ۳۰۰۰ جلد پایان نامه است که مورد استقبال استفاده دانشجویان قرار گرفته است.


کلیه دانشجویان در بدو ورود به صورت رایگان عضو کتابخانه می گردند و در هر مراجعه می توانند ۲ جلد کتاب به امانت ببرند؛ همچنین می توانند از چند پایگاه اینترنتی و نرم افزاری به صورت رایگان جهت تحقیقات خود بهره ببرند ، مثلا پایگاه نورمکس که هزینه یکساله آن را دانشگاه پرداخت کرد است .


کتابخانه همه روزه از ساعت ۳۰/۷ دقیقه صبح تا ۶ بعدازظهر فعال بوده و در خدمت علامندان به کتاب و پژوهش می باشد.


اساتید محترم و دانشجویان عزیز با تعیین وقت قبلی برای دروسی مانند مطالعه و تحقیق و … از سالن پژوهشسرا استفاده می کنند.

منبع: seeiran.ir

اقامت ترکیه

590821217-1.jpg

قبل از شروع بحث بهتره کمی در مورد این مطلب صحبت کنیم که اصولا به چه دلیلی گرفتن اقامت ترکیه یا شهروندی ترکیه برای اتباع ایرانی جذابیت دارد؟

همسایگی این دو کشور ، موجب نزدیکی فرهنگها و اقلیم ها به یکدیگر شده است.

ترکیه ششمین مقصد گردشگری جهان محسوب میشود . اقتصاد این کشور روز بروز در حال رشد است و همچنین دانشگاههای این کشور از اعتبار بالایی برخوردار هستند.


انواع اقامت ترکیه :

اقامت ترکیه دو نوع میباشد. اقامت کوتاه مدت ترکیه ، اقامت بلند مدت ترکیه .

نکته : گرفتن اقامت ترکیه با تولد امکان پذیر نیست.

اخذ اقامت کوتاه مدت ترکیه :

این اقامت شش ماهه و یا یکساله میباشد. عموما برای مواردی همچون تحصیل ، کار و توریستی صادر میگردد. معمولا بعد از 5الی 8 بار تمدید اقامت کوتاه مدت ترکیه میتوانید درخواست اقامت بلند مدت ترکیه را داشته باشید.

روشهای دریافت اقامت کوتاه مدت ترکیه :

1-اقامت توریستی از طریق اجاره ی ملک

برای اینکار شما نیاز به اجاره نامه ی حداقل 8 ماهه دارید که بایستی در نوتر مهر شود. همچنین بر روی یک اجاره نامه میتوان نام سه نفر را قید کرده و از این طریق برای سه نفر اقامت توریستی گرفت. قراردادهایی که نوتر نشده اند ، برای اخذ اقامت کوتاه مدت ترکیه معتبر نخواهند بود.

2- راه اندازی کسب و کار

شما با ثبت شرکت در ترکیه و راه اندازی کسب و کار میتوانید اقامت کوتاه مدت دریافت کنید و بعد از 5 سال میتوانید اقامت بلند مدت ترکیه را دریافت کنید.

3- اقامت به جهت تحقیقات علمی

این افراد بایستی مجوز لازم برای انجام تحقیقات علمی را دریافت کرده باشند تا بتوانند از این طریق به گرفتن اقامت کوتاه مدت ترکیه به جهت تحقیقات علمی اقدام کنند.

4- شرکت در کارگاههای اموزشی و سمینارها

برای گرفتن اقامت جهت شرکت در کارگاههای آموزشی و سمینارها ، فرد درخواست دهنده باید مدارک و اطلاعات لازم در خصوص محل برگزاری ، مدت زمان و محتوای آموزش را ارائه دهد .

5- حضور در برنامه های بین المللی که توسط مراکز آموزشی کشور ترکیه برگزار میگردد.

6- اقامت تحصیلی

شما با ارائه ی مدارک لازم و معتبر پذیرش دانشگاه های ترکیه  میتوانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. گرفتن پذیرش از دانشگاهها متفاوت میباشد. مثلا شرایط پذیرش دانشگاههای دولتی با دیگر دانشگاهها فرق دارد.

در مطلب مربوط به  تحصیل در ترکیه در مورد این موضوع به تفصیل صحبت کرده ایم. میتوانید با مراجعه به این بخش اطلاعات کاملتری دریافت کنید.

7- درمانی

در این نوع اقامت فرد متقاضی باید فاقد بیماریهایی باشد که سلامت عمومی را تهدید میکند.

8- شرکت در کلاسهای آموزش زبان ترکی ( مثل تومر)

با ارائه ی مدرک ثبت نام و پذیرش در شعبات تومر برای آموزش زبان ترکی میتوانید درخواست اقامت کوتاه مدت ترکیه را دهید. در صورتیکه مدت آموزش کمتر از یکسال باشد مدت اقامت نمیتواند بیشتر از این مدت زمان باشد.

9- شرکت در دوره های تخصصی ، تحقیقی ، آموزشی و کارآموزی

10- اقامت از طریق خرید ملک

اقامت ترکیه از طریق خرید خانه در ترکیه   ابتدا حداکثر دو ساله و بعد از آن حداکثر سه ساله تمدید میگردد. در نهایت شخص میتواند بعد از 5 سال تمدید اقامت خود ، درخواست اقامت دائم و یا پاسپورت ترکیه را داشته باشد. احتمال رد درخواست اقامت از طریق خرید ملک به هیچ عنوان وجود ندارد.

11- ازدواج با یک شهروند ترک

اگر شما با یک شهروند ترک ازدواج کنید بعد از 3 سال میتوانید اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. البته در این 3 سال مسئولان مربوطه بررسی خواهند کرد تا از صحت و حقیقی بودن ازدواج شما مطمئن گردند. در صورتیکه ازدواج صوری باشد اقامت دائم به شما داده نمیشود.

12- اقامت از طریق استخدام

اگر یک شرکت ترکیه ای شما را استخدام کند ، میتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید. با توجه به اینکه معمولا این نوع قراردادها یکساله بسته میشود اقامت شما نیز یکساله خواهد بود ولی با تمدید قرارداد میتوانید اقامت خود را نیز تمدید کنید.

در مورد اقامت از طریق استخدام میتوانید مطالب مربوطه را در این سایت مطالعه فرمایید

مدارک مورد نیاز برای گرفتن اقامت کوتاه مدت :

1-بیمه نامه ی معتبر یکساله ( قیمت این بیمه بسته به سن و نوع بیمه متفاوت است ولی عموما متوسط 200 تا 500لیر برای هر شخص در نظر بگیرید. همچنین اشخاص بالای 65 سال و زیر 18 سال معاف میباشند.)

2- اجاره نامه ی رسمی و نوتر شده ( اجاره نامه که در املاک بسته شده را به نوتر میبرید. هزینه ی این مورد تقریبا120 لیر میباشد. )

3- تکمیل فرم راندوو (قرار ملاقات ) در سایت رسمی اداره مهاجرت و پرینت تاریخ راندوو.

4- قرارداد برق یا گاز بنام شده(با در دست داشتن اجاره نامه به اداره ی گاز یا برق مراجعه میکنید و قرارداد را بنام خودتان میزنید.)

5- اصل و کپی پاسپورت ( همچنین کپی از صفحه ای که آخرین مهر ورود زده شده است )

6- 4 قطعه عکس

7- گرفتن ورگی نوماراسی ( با مراجعه به اداره ی ورگی و با ارائه ی پاسپورت و آدرس محل سکونت خود ورگی نوماراسی را دریافت میکنید.)

8- پرداخت 80 دلار برای حق خاک و نیز 72 لیر برای کارت اقامت

این مدارک برای گرفتن اقامت ضروری بوده و بایستی برای روز راندوو آماده گردند. البته مبلغ 80 دلار و 72 لیر بعد از روز راندوو پرداخت خواهد شد.

مامور اداره ی مهاجرت بعد از گرفتن مدارک شما فیشی به شما خواهد داد و آدرس ورگی دایره ای که از آنجا باید این مبالغ را پرداخت کنید.

همچنین در مواردی مامور اداره ی مهاجرت علاوه بر مدارکی که در بالا ذکر کردیم ممکن است مدارک دیگری نیز از شما بخواهد از جمله :

پرینت حساب بانکی دال بر اینکه شما برای یکسال توانایی هزینه های مالی خود را دارید.

در واقع پرینت حساب 6هزار دلاری از شما میخواهد. همچنین گواهی عدم سوءپیشینه که باید ترجمه ی رسمی شده و به تائید وزارت دادگستری در ایران رسیده باشد. و تست سلامت. که هزینه ی این تست بین 400 تا 600 لیر متغیر است.

همونطور که عرض کردم این چند مورد آخر برای ارائه ی مدارک در روز راندوو ضروری نیست و در صورت تشخیص و صلاحدید مامور گمرک ، به شما دو ماه فرصت داده میشود تا این مدارک را تکمیل کنید.


مدارک لازم جهت تمدید اقامت کوتاه مدت ترکیه :

1-تکمیل فرم راندوو و گرفتن تاریخ راندوو و پرینت این فرم

2- اصل و کپی پاسپورت

3- کپی رنگی از کارت اقامت قبلی

4- دو قطعه عکس

5- مدارک مربوط به تمدید دوره از موسسات و یا سازمانهای مربوطه

6- اجاره نامه ی نوتر شده

7- بیمه ی درمانی

8- پرداخت هزینه های مربوط به مهاجرت

در صورتیکه مدارک شما کامل باشد ، حداکثر تا 90 روز کارت اقامت خود را دریافت میکنید. اگر مدارک شما ناقص باشد این بازه ی زمانی بعد از تکمیل پرونده شروع خواهد شد .

اقامت بلند مدت ترکیه :

برای اخذ اقامت بلند مدت و گرفتن حق شهروندی ترکیه ، بایستی شرایطی که توسط آن اقامت یکساله ی خود را گرفته اید حفظ کنید و هر ساله آنرا تمدید کنید. شما فقط از طریق خرید خانه در ترکیه و یا ازدواج میتوانید اقامت بلند مدت خود را دریافت کنید.

باید به این نکته توجه کنید که اقامت بلند مدت هیچوقت در یک مرحله صادر نمیشود. اقامت بلند مدت پس از گذشت سه الی 5 سال و با تمدید های سالانه ی پیاپی صادر میشود.

موارد مورد توجه جهت اخذ اقامت بلند مدت ترکیه :

1-عدم سوء پیشینه در سه سال اخیر

2-اقامت در ترکیه 5 سال متوالی ( در صورت ورود و خروج 8 سال )

3- داشتن درآمد کافی و توانایی تامین هزینه های خود و افراد تحت تکفل

4- عدم دریافت کمکهای اجتماعی

5- داشتن بیمه ی درمانی ( افراد زیر 18 و بالای 65 سال معاف هستند.)

6- پایبندی به قوانین و نظم عمومی ترکیه و عدم تهدید امنیت عمومی

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت بلند مدت :

1-فرم رسمی تقاضای اقامت بلند مدت

2- اصل و کپی پاسپورت

3- ارائه ی مدارک اقامت قبلی

4- چهار قطعه عکس

5- بیمه ی درمانی معتبر

6- ارائه ی مدرک معتبر دال بر اینکه در سه سال اخیر از هیچ ارگان دولتی کمک مالی دریافت نکرده اید.

7- داشتن منبع مالی پایدار

البته ممکن است مامور اداره ی مهاجرت مدارک دیگری نیز بنا به تشخیص خود از شما بخواهد.

مزیت های اخذ اقامت بلند مدت:

1-افتتاح حساب بین المللی

2- تجارت آزاد بین المللی بدون هیچ محدودیتی

3- امکان گرفتن شهروندی و پاسپورت ترکیه

4- داشتن حق رای

5- معافیت از پرداخت مالیات گمرکی برای ورود وسائل نقلیه

6- تسهیل دریافت ویزای کشورهای اروپایی و امریکا

7- گرفتن وام و کردیت با بهره ی پایین

منبع مقاله :  اقامت ترکیه

باربیکیو چیست ؟ انواع باربیکیو

sh-30.jpg


باربیکیو چیست ؟ به طور کلی باربیکیو ( BBQ ، Brbecue ، Barbeque یا Bar-B-Q ) از روش های پخت است که از قرار دارن مواد غذایی ( عمدتا گوشت بر روی حرارت یا آتش ) معمولا در فضای باز ایجاد می شود .

در روش باربیکیو از زغال ، چوب ، اجاق گاز برقی و گازی به عنوان منبع تامین حرارت استفاده می شود .

باربیکیو در لغت به چه معناست ؟

باربیکیو کلمه ای انگلیسی برگرفته از کلمه ی اسپانیایی باربکوئا است . به نوعی داربست یا هیزم که مهاجران مکزیک و کالیفرنیا ، گوشت ، مرغ و ماهی را روی آن کباب می کردند ، باربیکیو گفته می شود . باربیکیو در زبان انگلیسی دارای دو معنای مختلف در قالب اسم و فعل می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم .

معنای باربیکیو در قالب اسم

وعده ای غذایی که در آن گوشت ، مرغ ، ماهی و سایرغذاها در داخل یک قفسه بر روی آتش یا یک وسیله خاص پخته می شود .

معنای باربیکیو در قالب فعل

پختن مواد غذایی و به سیخ کشیدن آنها و پختنشان روی زغال داغ یا میله های برقی را باربیکیو یا کباب کردن سیخی می نامند .

باربیکیو

کباب کردن یک روش پخت و پز و یک سبک غذاست . باربیکیو مجموعه ای است که در آن ، این سبک غذا پخته و سرو می شود .

پختن غذا بر روی آتش حاصل از سوخت چوب ، از زمان انسان های اولیه وجود داشت ؛ به طوری که بشر حیوانات شکاری خود را بر روی آتش کباب و به عنوان غذا استفاده می کرد .

معمولا برای کباب پختن در خارج منزل ، گوشت را روی چوب یا زغال می پزند .

تکنیک های باربیکیو شامل بخار کردن، کباب کردن ، پختن و چاشنی کردن تکنیک اصلی پخت و پز با استفاده از بخار در دماهای پایین و مدت زمان طولانی است .

امروزه بسیاری از افراد به هنگام تفریح و دورهمی های خانوادگی و دوستانه ، با این روش غذا طبخ می کنند . حال ممکن است این دورهمی در فضا ی خانه ( آشپزخانه ، بالکن ، تراس ، حیاط و حیاط خلوت ) یا بیرون از خانه باشد که بسته به محیط آن از کباب پزها و باربیکیو های مختتلف استفاده می شود .

همانطور که ذکر شد ، باربیکیو (کباب پز) انواع مختلفی دارد که کباب پز زغالی ، گازی ، برقی ، ایستاده ، رومیزی ، سنگی و دیواری این انواع را شامل می شوند . در ادامه مطلب به بررسی و مطالعه ویژگی های این انواع ، مزایا و معایب و محیط استفاده از آنها می پردازیم .

کباب پز زغالی

این نوع کباب پز در مکان های تفریحی و مکان هایی که گاز یا برق در دسترس نیستند ، استفاده می شود . البته برخی افراد که علاقه مند به کباب با طعم دودی هستند ، از این کباب پز در خانه های خود نیز استفاده می کنند .

مزایا و معایب

مزایا

از مزایای این کباب پز می توان به ارزان بودن آن اشاره کرد . این نوع کباب پز در مقایسه با انواع دیگر قیمت مناسب تری دارد .

معایب

روشن و خاموش کردن کباب پزهای زغالی وقت گیر است .

از آنجا که این کباب پز ها دود زیادی تولید می کنند ، باعث آلودگی هوا می شوند .

تمیز کردن آن ها و محیط اطرافشان دشوار است .

کباب پز گازی

همانطور که از نامشان پیداست ، از کباب پزهای گازی معمولا در منازل ، خانه ها و مکان هایی استفاده می شود که گاز در دسترس است . این نوع کباب پز دارای انواع مختلف است . برای مثال کباب پز گازی ایستاده را می توان نام برد .

مزایا و معایب

مزایا

روشن و خاموش کردن این کباب پز در مقایسه با کباب پز زغالی بسیار آسان است و زمان گیر نیست .

این دستگاه ها به سرعت داغ و به سرعت سرد می شوند .

آلودگی و دود چندانی ندارند ، بنابرین فضا را آلوده نمی کند و به راحتی می توان آن را تمیز کرد .

از مزیت های دیگر این کباب پز می توان به قابلیت تنظیم درجه حرارت آن اشاره کرد .

معایب

در محیط هایی که گاز در دسترس نباشد ، نمی توان از آن ها استفاده کرد .

این باربیکیو ها به خوبی باربیکیوهای زغالی حرارت را پخش نمی کنند ؛ بنابرین کیفیت کباب های پخته شده در این باربیکیو ، به خوبی باربیکیو زغالی نیست .


fi-4.jpg


کباب پز برقی:

معمولا در رستوران ها ، باغ ها ، سفره خانه ها و ... از این نوع کباب پز ها استفاده می شود . همانطور که از نامشان پیداست ، این کباب پز ها با اتصال به برق کار می کنند .

مزایا

روشن و خاموش شدن آسان ، تمیز شدن سریع و عدم آلودگی از مزایای این باربیکیو ها می باشند .

معایب

معایب این دستگاه ها همانند باربیکیو های گازی می باشد ؛

این کباب پز ها طعم دودی نمی دهند .

گران هستند

در مکان که برق در دسترس نیست نمی توان از آن ها استفاده کرد .

کباب پز ایستاده

کباب پز های ایستاده زیرمجموعه باربیکیوهای برقی و گازی هستند و در منازل ، رستوران ها ، باغ ها ، تالار ها و ... کاربرد بسیاری دارند .

مزایا

ایستاده بودن این کباب پز ها ، باعث می شود که آب گوشت هایی که در طبقات بالا قرار دارند ، بر روی گوشت های طبقه پایین بریزد و آنها را نرم تر کند ، جای کمتری را مزایای کباب پز های برقی و گازی ، مزایای این کباب پز ها را نیز شامل می شود .

معایب

می توان معایب کباب پز های برقی و گازی را در این دسته از کباب پز ها نیز نام برد .

کباب پز های دیواری:

همانطور که از نامشان پیداست ، این کباب پزها متصل به دیوار هستند . جای کمتری را اشغال می کنند و قیمت بالاتری دارند .

کباب پز های رومیزی یا باربیکیو آپارتمانی :

در آشپزخانه ها از آنها بسیار استفاده می شود . این کباب پز ها تقریبا عملکردی همانند فر دارند .

کباب پز های سنگی

بیشتر جنبه دکوری دارند . در رستوران ها ، سفره خانه ها و تالار ها از این باربیکیو ها  و بیشتر در چنین مکان هایی از شومینه و تنور هم استفاده میکنند .

با توجه به توضیحات داده شده ، خرید باربیکیو و قیمت باربیکیو باید با توجه به بودجه ، سلیقه و مکانی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد،و اگر بفکر مدرن بودن کار خودهم هستید میتوانیدروی گزینه شومینه معلق هم تمرکزکنید تا طرح انتخابی خودتان توسط کارشناس مجرب و ماهر، انجام شود .

منبع : arianafire.com

اجاره آپارتمان مبله در تهران

aparteman-22.jpg



اجاره آپارتمان مبله روزانه ،اجاره آپارتمان مبله در تهران با بهتریت قیمت امکانات رفاهی کامل با امنیت بالا، در سراسر تهران

اجاره آپارتمان و سوئیت های مبله با سالها تجربه در زمینه اجاره آپارتمان مبله در تهران با مبله غرب

اجاره آپارتمان مبله لوکس در تهران و شیک و مبله برای کوتاه مدت و یا بلند مدت ؛ اجاره آپارتمان مبله در هر نقطه از تهران که بخواهید .

اجاره آپارتمان مبله در غرب تهران وبصورت کوتاه مدت، مدتهاست که در شهر تهران و همچنین اطراف تهران انجام میشود، املاکی مناسب برای مسافرانی که قصد

کار رادارند و یا حتی مسافرانی که قصد اقامت کوتاه را در تهران دارند.

مجموعه مبله غرب در حال حاضر اماده خدمت رسانی به تمامی مسافران و کسانی که قصد اجاره املاک مبله را دارند میباشد .

کلمه مبله برگرفته از ملک تجیز شده و اماده برای زندگی کردن گفته میشود. از معیار های اکثریت مردم برای اجاره آپارتمان مبله در تهران یک خواب، اشپزخانه،

سرویس بهداشتی و حداقل تجهزات برای اقامت کوتاه و یا بلند مدت در یک اپارتمان است.

افرادی قصد دارند کمتر هزینه کنند و یا همراهی ندارند به نسبت بیشتر علاقه به اجاره ی سوئیت دارند . سوئیت ها هیچ خوابی ندارند و متراژهای کمتری نسبت به

آپارتمان های مبله دارند و قسمت هایی که قابلیت جدا کردن را داشته باشد با پارتیشن ها جدا میشود .

آپارتمان های موجود در آپارتمان مبله غرب با بهترین امکانات ، امنیت بالا، لوکس ترین لوازم در اختیار شما است.

اجاره منزل های مبله یا ویلا ها که شامل درب های مخصوص ، حیاط ، متراژ بالای صد الی دویست و دیگر گزینه هایی در این زمینه باشد در تهران شامل هزینه بالاتری

نسبت به اپارتمان ها برای شما میشود و بیشتر در حومه تهران و یا حتی مناطق خارج از اجاره داده میشود

به علت بیشتر بودن مجتمع ها و ساختمان ها، ویلا یا خانه های مستقلاتی کمتر و به ندرت پیدا میشود

برای مشاهده تصاویری از سوئیت های اماده به کار راهنمایی بیشتر جهت اجاره اپارتمانی بهتر با دسترسی محلی عالی در بهترین نقاط تهران به سایت مبله غرب

مراجعه فرمایید.

از جمله سوالاتی که شاید برای تک تک شما متقاضیان عزیز حائز اهمیت باشد این است که چرا قیمت و هزینه برای اجاره کوتاه مدت اپارتمان از اجاره بلند مدت ان بیشتر است؟

 نکته قابل توجه و دلایل این افزایش قیمت:

اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران  به صرفه است

پرداخت نکردن هزینه بابت اب برق و گاز مصرفی

پرداخت نکردن پول رهن به مالک آپارتمان

تمایل مالکین به دریافت کردن پول اجاره ازهمان ابتدا


 برای اجاره کوتاه مدت ملک و یا اجاره ی اپارتمان هایی مبله و یا سوئیت شما میتوانید به مجموعه مبله غرب مراجعه کنید همکاران ما در تمام ساعات روز اماده خدمت

رسانی به شما متقاضیان عزیز میباشد .

 پس از سالها تجربه و فعالیت دراین زمینه مجموعه مبله غرب و فعالان ما میتوانند اپارتمان هایی باکیفیت بالا و مالکینی با بهترین برخورد برای شما فراهم سازند .

مجموعه مبله غرب و همکاران ما اماده همکاری با مالکین هم میباشند . اگر قصد اجاره دادن کوتاه مدت اپارتمان ، سوئیت ویا ملک خود را دارید، میتوانید با مشاورین و

کارشناسان ما در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

برای برقراری ارتباط با مشاورین مبله غرب کافیست به سایت مبله غرب مراجعه کنید.

 منبع : moblehgharb.com

تور کیش و بلیط کیش

کیش یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی در کشور ماست . روزانه بیش از چندین پرواز از شهرهای مختلف کشورمان راهی جزیره کیش میشوند و هزاران نفر اقدام به تهیه بلیط کیش برای بازدید از این جزیره زیبا مینمایند . 


اما چرا این جزیره انقدر طرفدار دارد و این تعداد مسافر برای تهیه بلیط کیش از شهرهای مختلف کشور اقدام مینمایند . پاسخ این پرسش را میتوان در زیباییهای طبیعی و بکر این جزیره جستجو کرد . 



تور کیش و بلیط کیش

کیش جزیره ای برای غواصی و آرامش


معمولا زمانی که صحبت از آرامش و غواصی می‌شود ناخودگاه به جزیره ی زیبای کیش و سواحل نیلگون و زبیای خلیج فارس فکر می کنیم و هوس می‌کنیم تا سفری به این جزیره زیبا داشته باشیم.

پس خودتان را برای یک روز هیجان انگیز آماده کنید، لباس غواصی بپوشید و کپسول هوای را چک کنید و در آخر خودتان را در آب های خلیج فارس رها کنید. اگر منصرف شدید و نیامدید بی شک یکی از زیباترین سواحل مرجانی دنیا را از دست داده‌اید و سال‌ها حسرت آن را خواهید داشت .

ساحل مرجانی خلیج فارس به علت برخورداری از مرجان‌هایی به اشکال مختلف و صدف‌های رنگارنگ و انواع حلزون‌ها و سنگ‌های دریایی که هراز گاهی آب خلیج آنها را به ساحل می‌آورد، به اندازه ای زلال و شفاف هستند که به راحتی می توانید هر موجود جنبنده‌ای را در داخل آب ببینید. با این همه زیبایی پیشنهاد میکنیم همین الان برای رزرو بلیط کیش اقدام کنید و اگر هم نگران هزینه و نرخ بلیط کیش هستید میتوانید از بلیط های لحظه آخری کیش استفاده نمایید 

بعضی اوقات نیز مرجان‌های رنگی در زیر آب دیده می شود که بسیار جذاب و تماشایی هستند.

مرجان‌ها پس از مرگشان به صورت سنگ‌های اسفنجی با روزنه‌هایی ریز مانند استخوان‌های سفید رنگی می شوند که باعث زیبایی چندین برابر سواحل کیش شده است.


با غواصی در جزیره کیش شانس بازی کردن با دلقک ماهی و خیار دریائی را خواهید داشت که قطعا تجربه ی فراموش نشدنی خواهد بود.

از دیگر اماکن گردشگری و دیدنی که می توان برای گردشگران کیش معرفی کرد قنات کیش است که در حدود بیش از 2500 سال قدمت دارد و زمانی آب شرب ساکنان قدیمی جزیره را تامین می‌کرده است و امروزه به شهر زیرزمینی کاریز برای بازدید گردشگران مبدل شده است. این شهر دیدنی در عمق 16 متری زیر زمین قرار گرفته است. بخشی از سقف آن با سنگواره، صدف و مرجان‌هایی که 270 تا 570 میلیون سال قدمت دارند مزین شده است.

شهر زیرزمینی کاریز در فهرست آثار ملی ثبت شده است و به دو دلیل می تواند در فهرست آثار و ابنیه جهانی، مطرح و ثبت گردد. اول دلیل این است که کاریز در دل تنها جزیره مرجانی دنیا قرار دارد و دومین دلیل، تنها بنایی است که سقف هایش با صدف‌ها و مرجان‌های طبیعی پر شده است.


جزیره کیش با نظر داشتن وسعتش یکی از وسیع‌ترین و کم‌خطرترین سواحل دنیا به شمار می رود. زیرا آب‌های ساحلی کیش فاقد کوسه می باشند و استفاده از آب دریا کاملا بی‌خطر است.

البته کوسه‌هایی که گاهی در ساحل دیده می‌شوند، از ماهی‌های کوچک تغذیه می‌کنند و برای شناگران خطری ندارند.

ساحل کیش یکی از استثنایی ترین سواحل دنیاست چراکه هم در فصل سرما و هم در فصل گرما میزبان گردشگران داخل و خارج کشور خواهد بود

اگر تمایل دارید در فصل زمستان به جزیره ای کیش سفر کنید گویی در فصل بهار در جزیره کیش هستید چراکه جزیره کیش در این زمان از سال، آب هوایی مطلوبی دارد بنابراین برای تهیه بلیط کیش همین امروز دست به کار شوید.

تنها کافیست جهت سفر به جزیره کیش تور کیش خود را رزرو کنید. با توجه به امکانات، جاذبه های دیدنی خاص جزیره سفر به آن هزینه مناسبی را برایتان در پی خواهد داشت.

یکی دیگر از جاذبه های جزیره که توصیه می شود از دست ندهید، تماشای غروب آفتاب در کنار ساحل صخره‌ای و کشتی یونانی کیش است.

همچنین مراکز خرید کیش از شیک‌ترین و مجهز ترین مراکز خرید در ایران به شمار می رود.

شرایط ویژه کیش برای رشد صنعت گردشگری




تور کیش و بلیط کیش

شرایط ویژه کیش برای رشد صنعت گردشگری


در گفت و گویی که فدریکو سوماروگا با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش داشتند در ارتباط با انتقال تجربیات صد ساله صنعت گردشگری سوییس به جزیره کیش آمادگی خود را اعلام کردند.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با فدریکو سوماروگا مدیر ارشد پروژه‌ های گردشگری سوئیس جهت ایجاد زمینه های مشترک برای تبادل گردشگر و بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری دیدار و گفت و گو کردند.

مظفری در این دیدار از ظرفیت های خوب گردشگری جزیره کیش، عدم نیاز به دریافت روادید برای گردشگران خارجی، معافیت های مالیاتی و گمرکی و تسهیلات قانونی برای سرمایه گذاران خارجی و همچنین از آمادگی برای تعاملی نزدیک در حوزه های گردشگری و اقتصادی خبر دادند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به سابقه درخشان کشور سوئیس در صنعت گردشگری تاکید کردند. بهره مندی از تجارب موفق این کشور با تعامل بیشتر دو طرف در زمینه های آموزشی را امری ضرورری تلقی کردند.

وی اضافه نمود: با سرمایه گذارى هاى جدى و هدفمند در جزیره کیش می توانیم توسعه گردشگرى را به دنبال داشته باشیم که در حال حاضر نیز در دستور کار گرفته است.

مظفری در خصوص اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف گردشگری جزیره کیش با تبیین برنامه های در دست اجرا بیان داشتند: جزیره کیش میزبان 2 میلیون گردشگر است و با توجه به پتانسیل و زیر ساخت های اساسی و شرایط آب و هوایی مطلوب و خاص، در بیش از نیمی از سال جزیره کیش می تواند مقصد پرطرفدار کشورهای اروپایی به ویژه سوییس باشد.

وی افزود: گردشگران کشورهای اروپایی در ایام سرد سال این فرصت را خواهند داشت تا جهت استفاده از شرایط مناسب آب و هوایی و امکانات تفریحی، دیدنیها و تفریحات کیش و آرامش به جزیره زیبای کیش سفر کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بیان داشت جزیره کیش با بهره مندی از ظرفیت های خوب اقلیمی و توسعه شاخه های مختلف گردشگری مى تواند به مقصدی برای ارائه خدمات در حوزه های گردشگری، ورزشی و گردشگری سلامت برای کشورهای اروپایی تبدیل شود.

مدیر ارشد پروژه‌های گردشگری سوئیس بیان کرد: سازمان متولی گردشگری در سوئیس به دو مقوله مهم آموزش و توسعه به ‌صورت جدی سرمایه‌گذاری کرده است و در حال حاضر سازمان گردشگری این کشور 230 پرسنل دارد که 60 درصد آن‌ها در خارج از این کشور مشغول به کارند.

فدریکو سوماروگا با توجه به اینکه ایران از مقاصد هدف جدید کشور سوئیس است، بیان داشت: هدفمان این است تا ایران را به عنوان یکی از مقاصد مهم برای سرمایه‌گذاری گردشگری تبدیل کنیم. ایران دارای مناطقی بکر و عالی بسیاری است.


ظرفیت های بالقوه گسترده ای در ایران وجود دارد. باید مشخص شود که در چه شرایطی هستیم و چه گونه فعالیت هایی امکان عملیاتی شدن را دارد. گردشگری با صنایع و نهادهای مختلفی درهم تنیده شده و هماهنگی بین آنها و سازماندهی بازارهای بین المللی و منطقه ای بسیار مهم است.

سوماروگا به ظرفیت های خوب گردشگری منطقه آزاد کیش اشاره کرد و بیان نمود: با توجه به اینکه جزیره کیش تعامل خوبی بین نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با گردشگری دارد، شرایط ویژه ای برای رشد صنعت گردشگری وجود خواهد داشت.

منبع سایت تور کیش: 

تورکیش.net